Tchibo má novou prodejní akci - Krásy podzimu. A v ní nabídku "šperků s drahými kameny". Odbornice Tchibo na šperky jásá nad "Luxusní kolekcí šperků, kterou pro nás Tchibo navrhlo. Exkluzivní drahokamy mají svou premiéru"

Taky čekáte, že v kolekci budou šperky s diamanty, smaragdy, rubíny nebo safíry? Tak na to rychle zapomeňte. Šperky jsou totiž ze stříbra (to bude ten luxus) a zdobí je růženín, záhněda nebo ametyst (to jsou ty exkluzivní drahé kameny případně pravé drahokamy podle Tchiba)
Ametyst, růženín a záhněda nejsou drahé kameny ani pravé drahokamy, jak tvrdí Tchibo. Jsou to odrůdy křemene, polodrahokamy, poměrně rozšířené, nijak zvlášť vzácné a už vůbec ne unikátní.
Ale proč by nám Tchibo nekecalo - pro vysoký prodej přece cokoliv, ne? A klidně budeme vydávat trochu toho stříbra a křemene za exkluzivní luxusní šperk. On se vždycky najde nějaký trouba, který tomu bude věřit a nadšeně otevře peněženku
Teda to je něco ty kecy :D Jinak ty šperky nevypadají špatně...
OdpovědětSmazatMarketing je marketing. Lidi si už nekupují věci, ale pocit z nich.
OdpovědětSmazatA šperky jsou celkem pěkné.
Ano, souhlasím, šperky jsou docela hezké.
OdpovědětSmazatŽe lidi nekupujou věci, ale pocit z nich - to je dokonale výstižné!
Já si spíš myslím, že je to problém překladu. Tchibo má stejné kolekce jak pro Česko, tak pro Polsko, Německo, Švýcarsko apod. A čeština je se slovenštinou tuším jediný jazyk, ve kterém se drahokamy a polodrahokamy rozlišují.
OdpovědětSmazatJá myslim, že angličtina to třeba rozlišuje: precious stone x semi-precious stone
OdpovědětSmazatAha, tak já měla pocit, že v angličtině se to shrnuje většinou pod gemstones, přičemž ty nejhodnotnější jsou cardinal, což se ale běžně nepoužívá. Ale jinak jsem měla na mysli spíš polštinu a němčinu, ve kterých Tchibo vede také svůj eshop. Ale samozřejmě se můžu plést.
OdpovědětSmazatAť je to chyba překladu nebo není, tak je to klamavá reklama
OdpovědětSmazatVe šperkařství a v gemologii se už nějakou dobu rozlišení na drahokamy a polodrahokamy nepoužívá, bylo nahrazeno všeobecnějším "drahé kameny", ať už jde o rubín nebo o třeba jaspis, mimochodem některé jaspisy mohou být dražší než některé rubíny (kus od kusu, podle vzácnosti a kresby jaspisu a kvality dotyčného rubínu, ne na karát). Takže v tom to klamavá reklama rozhodně není - i když bych byla opatrná se současným používáním slov drahokamy a drahé kameny). Upřímně - co jiného tamnímu marketingu zbývá než do nebe vynášející výkřiky, když už obyčejné bižuterní šmuky opěvují jako vyjímečně kvalitní a unikátní skvosty.
OdpovědětSmazatŠperky jsou docela pěkné, ametysty a růženíny aspoň na fotkách vypadají poměrně kvalitně, u záhnědy bych se nevsadila, že nebude ozařovaná. Kameny to rozhodně nejsou velmi vzácné a unikátní, a už určitě ne v souvislosti s tím náležitě nákladné - leda když si je pořídíte přes Tchibo, protože cena je vyšší, než bývá i v našich krajích zvykem.(Rozhodně bych nechtěla třeba ty rubíny nakupovat přes Tchibo:)
Jinak, když už jsem píšu - dobrý blog.
Lea
Leo, myslím, že jste laikům bez hlubší znalosti šperkařství věc objasnila naprosto jasně a srozumitelně! Děkuju za váš komentář
OdpovědětSmazatJá si kdysi v Tchibu koupila za tisícovku prsten, který mi do měsíce olezl....stříbro to nebylo ani omylem....
OdpovědětSmazathnus vůbec nemá šmrnc jo a jsem gay
OdpovědětSmazat